Varmt välkommen Citronlime!


Linda/Citronlime


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Redan när jag var gravid med vår dotter blev jag nyfiken på scrapbooking, detta var 2003. Jag kikade runt lite på internet men gjorde inte så mycket mer än så. 2005 skulle vi gifta oss och då var jag där och nosade igen; köpte lite saker på Tradera ... men det blev bara liggande.
I slutet av 2006 började jag jobba i en butik där det fanns en liten scrapbookingavdelning, och då väcktes mitt intresse igen. Jag köpte lite saker, gjorde min första layout och sen var det ju kört! Jag gjorde till en början bara layouter, för "kortmakeri var minsann inget för mig" ;)
Sommaren 2007 gjorde jag mitt första kort, och sen gjorde jag kort lite då och då, om någon fyllde år eller barnen skulle på kalas.
På senaste tiden har det dock blivit många fler kort än layouter. Jag ser mig nog som en kortmakare men som gärna gör en layout då och då :) Altrar gör jag också emellanåt.

Mitt bästa scrapminne: Oj, det är flera saker; alla scrapträffar, alla nya vänner jag fått genom denna underbara hobby, mitt första DT-uppdrag ... känslan av att inspirera andra.

Mitt sämsta scrapminne: Jag tror inte att jag har något?! Eller vänta, för ett par månader sen exploderade min älskade Cuttlebug!!!

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: I scrapväg; mer inspiration och att jag under 2014 hittar tillbaka till min inspiration! Jag är på rätt väg men det vore himla nice med ännu mer ;)

Mitt goda råd till alla som skapar: Ha inte så höga krav på dig själv! Se utmaningar/tävlingar/cybercropar som ett tillfälle att scrappa, inte att vinna ett pris!

I övrigt vill jag säga ... Jag hoppas att jag kan hjälpa till och inspirera er! Det ska bli himla roligt att gästa Skrotboken :)

Länk till min blogg: http://citronlimespyssel.blogspot.com


Detta kortet representerar min "stil" ganska mycket; rosa, blommor, bling, fjärilar och lite lager-på-lager.
Kort av Citronlime

0 kommentarer: