Varmt välkommen Kristina!


Kristina/Kikki/frubard


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Har alltid tyckt om att pyssla och jag alltid hållit på med någon sort av handarbete. Men efter en trafikolycka -97, som resulterade i en whiplash skada, så blev mitt pysslande begränsat. När våran äldsta sons dåvarande flickvän föreslog att jag skulle testa scrapbooking, gjorde jag det. Och det passade mej som hand i handske!. Det var i nov.-08, och sen dess är jag fast i denna underbara hobby!!!

Mitt bästa scrapminne: Det är alla underbara scrapträffar man varit på. Alla glada skratt och tokigheter, alla underbara människor man lärt känna. Det var i samband med en scrapträff i Vännäsby som jag träffade min "tvilling" Carina/cajaba. Jag sökte efter tips på vandrarhem eller hotel att bo på under scrapträffen, när hon skriver i min blogg att jag kunde komma och bo hos henne, för de hade ett stort hus. På den resan är det, och den vänskap vi har är speciell. Den bara är ...

Mitt sämsta scrapminne: Jag har inte haft nåt. Ännu ...

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Det är väl här man ska önska fred på jorden och rättvisa åt alla, men jag är självisk och önskar allt gott åt mina nära och kära. Att vi alla får ha hälsan och att vi slipper alla orättvisor som finns där ute i världen. Se där, nu kom det ...

Mitt goda råd till alla som skapar: Att skapa som andan faller på. Det finns inga "rätt eller fel", bara ens egna begränsningar. Ut i cybervärlden och spana in alla inspirerande bloggar som finns, var inte rädd för att kommentera i bloggarna och fråga om tips. Det gjorde jag och jag har fått många goda vänner ...

I övrigt vill jag säga ... Jag har blivit en kortmakerska, men gör nån LO mellanåt. Har ingen speciell stil, men gillar vintage skarpt! Jag river oftast mina kanter på papprena, tycker det passar till allt ... Gillar att skapa i alla färger, fast har lite svårt för rosa.
Tycker om att prova nåt nytt och att anta nya utmaningar. Därför är jag jätteglad att jag fått chansen att vara gäst inspiratör för SKROTBOKEN under mars 2012. Det nya året kunde inte börja bättre ...

Länk till min blogg: http://frubardspysselkok.blogspot.com/


Jag har väl inte hamnat under nåt speciellt fack, men vintage stilen gillar jag att scrappa i. Blommor i alla variationer gillar jag också, det är nästan ett måste på mina alster. Ruggade och chalkade kanter har jag på nästan alla mina alster. Det lyfter hela allt... Jag gillar också att scrappa i starka färger, ja... jag är nog en allätare. Förlåt, allscrappare!!!
Kort av frubard

0 kommentarer: