Vi presenterar Elisabet

on 4 december 2010

Varmt välkommen Elisabet!


Elisabet


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Jag har alltid gillat att pysla, har bland annat broderat rätt mycket. På hösten 2006 anmälde jag mej till en kurs i scrapbooking och tänkte då att "det blir bara dom här gångerna och jag tänker minsann inte handla en massa material!" Det blev inte riktigt så... jag blev fast direkt och efter det har det bara blivit mer och mer. Gör gärna layouter och kort.

Mitt bästa scrapminne: Pysselträff hos min vän H för två år sedan. Vi var 5 tjejer som pysslade, pratade, skrattade och åt gott. H´s make sände radio den kvällen så vi lyssnade på det och han spelade flera låtar för just oss.

Mitt sämsta scrapminne: Har nog inget dåligt scrapminne egentligen. Skulle väl i så fall vara allt jag köpt som inte varit riktigt genomtänkt och sen knappt använts...

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Ett stort scraprum!

Mitt goda råd till alla som skapar: Gör det du tycker är kul! Det finns inget "rätt" eller "fel".

I övrigt vill jag säga ... Jag gillar katter och blommor och jag tycker om att resa, så det är ofta dom motiven som hamnar på mina lo:s. Favoritfärger är rosa och grönt. Blommor och någon form av pärlor har en förmåga att alltid dyka upp på mina alster.

Länk till min blogg: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com/


Ett kort jag gjorde i våras som helt och hållet är "jag".
Både när det gäller färger, upplägg och dekos. Mycket blommor, halvpärlor och dessutom en nyckel, vilket också är en favorit.

Kort av Elisabet

0 kommentarer: