Tävlingsdags!

Denna tävling handlar om att

Skapa en (present)tag i vintagestil med egeninfärgat papper.

Vi fortsätter skapa i vintagestil och tagen relaterar självklart till uppesittarkvällens tema "Paketinslagning, tags, presentkort mm samt rimstuga".

Några av Skrotbokens inspiratörer bjuder på sina tolkningar av denna utmaning.


Jag började med en vit tag som jag färgade in med beige distresser. Jag stämplade sen med en ängelstämpel och en textstämpel och brun distresser, som jag även använde för att färga in kanterna med. Satte en liten spets längst ner och lite spets, band och fibers i hålet längst upp tillsammans med en liten julstjärna.
Tag av Pippin



Jag färgade in ett craftcardstock med glimmermist, sedan stämplade jag det med en textstämpel. När färgerna torkat stansade jag en tag som jag sedan stämplade God Jul på och gjorde hål och satte i lite olika band.
Tag av snorsk



Vintage förknippas ofta med murriga bruna nyanser, svart, grått och vitt. Jag tycker dock att alla färger passar för vintage. Det handlar inte om färg utan om hur du gör och vad som används. :)

Här har jag först stämplat snöflingor på en tag och embossat dem i silver och svart. Efter det målade jag över med blå och vit akrylfärg samt torkade av färgen från de embossade flingorna. De ytor på tagen som inte täcktes av akrylfärg färgade jag in med blå distress. Så var grunden till tagen klar.

Sedan på med en matchande vintagebild, några filtdekorationer, en öljett (som inte används som öljett), en lite pappersremsa och en handskriven hälsning.

Tag av maxell

Nu är det din tur att tolka utmaningen. :)

Vinsten till denna tävling sponsras av




Vill du delta i denna tävling ska du registrera dig i Skrotbokens forum och läsa aktuell tävlingstråd. Tävlingsbidrag lämnas in via forumet.

Tävlingen pågår till imorgon den 22e december klockan 23:59.

Med det önskar vi lycka till i tävlingen.

Missa inte övriga utmaningar som Skrotboken presenterat inför denna tredje uppesittarkväll den 21a december 2010. Följ länken sist i inlägget för mer information.

Länkar
Arkivets webshop
Arkivets blogg


Skrotbokens länkar
Skrotbokens forum
Välkommen till tredje och sista uppesittarkvällen - Allmän information om uppesittarkväll nummer 2 med utmaningar och annan matnyttig information

0 kommentarer: