Varmt välkommen Milo!


Milo Lilja


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Jag började 1995, då köpte jag några hundra stämplar från utlandet, och gjorde egna brevpapper. Sen la jag det på hyllan i 9 år, och tog upp intresset igen 2006. Så man kan väl säga att jag har "scrappat" i fyra år nu då. Jag och en vän åkte på en kvällskurs, där vi fick lära oss att göra en LO. Sen var jag fast... Men, jag föredrar att göra kort och och altra.

Mitt bästa scrapminne: Det har varit riktigt riktigt roligt alla gånger jag otroligt nog har lyckats kamma hem förstapriset i flera tävlingar på maror. Det gör mig glad när andra uppskattar det jag knåpar ihop.

Mitt sämsta scrapminne: Hmm... finns det några dåliga? Njae... kanske om jag har kört fast riktigt ordentligt någon gång då... eller om jag varit på en mässa med för lite pengar. Det är RIKTIGT jobbigt... *s*

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Jag vill gärna ha en grårosa Cuttlebug, istället för den gröna fula jag har nu. Sen skulle jag nog önska att jag hade en sisådär 10.000 kr till nya stämplar och scrapsaker varje månad.

Mitt goda råd till alla som skapar: Investera i en bra skärmaskin och en pincett. Testa lite olika stilar för att hitta din egen. Och om du kör fast med ett alster, lägg undan det och sov på saken. Dagen efter blir det oftast bättre! =)

I övrigt vill jag säga ... Jag älskar att fotografera, skriva, webdesigna, gå på konserter/festivaler och titta på en bra film med frugan

Länk till min blogg: http://fruarnalilja.se/


Ett vintagekort som jag är mycket nöjd med och som väldigt bra representerar min favoritstil att scrappa i. Jag älskar gammalt stuk, slitet, mycket detaljer, beslag, blommor och svirlar. För att inte tala om gamla urverk och fjärilar! Givetvis är det mörkt chalkade kanter på alla papper och krackelering på alla beslag.
Kort av Milo Lilja

0 kommentarer: