av Samara

Nu har skolorna startat på de flesta orter runt om i landet. Skolstart är en stor händelse, oavsett om man börjar första klass eller har gått några år.

För en del är det underbart att få komma igång och lära sig saker igen. För andra är det tråkigt att återgå till de dagliga rutinerna istället för att få sola och bada. De allra flesta är nog ändå överens om att det är kul att återse kompisarna efter lovet.

Skolstart betyder oftast nyvässade pennor, nya pärmar, nya pennfack och så vidare. Jag minns fortfarande hur glad jag var när jag fick en pennfodral med Hulken när jag började andra eller tredje klass. Vi skapar om skolstarten och låter typiska skolsaker vara med på våra alster.


Den här sidan handlar om när min son började tredje klass. Han hade kul med en banan som "näsa".

Jag tar bilder på honom varje år första skoldagen. Det är så kul att se hur han förändras och mognar. I år när han började sjätte klass hade han till och med nya kläder som han valt ut själv. Ifjol tog han på sig vad som helst, bara det inte var för litet.

Layout av Samara



Det finns väl få saker som kan få ett barn att känna sig riktigt stort och "vuxet" på det sätt som den första skoldagen gör. Det är helt klart en händelse att fira - om inte annat så med ett litet kort.
Kort av Bi



Kortets insida.
Kort av Bi

0 kommentarer: