av Evelina/Alien Bling

Om jag säger spindlar är det nog många som ryser till av obehag. Andra myser av tanken. Spindlar och andra insekter går hand i hand med halloween och pryder många av våra skapelser denna helg.



"Den sista oktober i år är en speciell dag för mig. Bus eller Godis? Måste jag välja? Efter den dagen har jag egentligen oändliga valmöjligheter och ändå inga alls. Det är skrämmande och samtidigt lockande. Jag misstänker att jag måste släppa fram några gamla spöken från garderoben för att bli den där spindeln mitt i nät(verk)et. För framtiden kan inte vara så mörk som den ibland känns..."
- maxell


"Spindelväven är gjord av ett genomskinligt ark som vanligtvis används till försättsblad när man binder in häften och dokument (finns på Clas Ohlson). En tillskuren bit av arket kördes genom Cuttlebugen i en embossingfolder med spindelvävsmönster.

Spindelvävsarket är monterat med hjälp av gluedots på> baksidan av ett fyrkantigt hål som skurits på ena sidan av kortbasen.
Kanterna på spindelvävsarket är dolt av papper, distressat och chalkat för att se slitet ut. På framsidan av kortet finns en döskalle (Grungeboard) som är målad med crackle paint. Bokstäverna är utstansade i Cuttlebugen och lackade med Glossy Accents."

- Ulrika


Skrotbokens länkar
Vi firar Halloween se detaljbilder av Ulrika M här

0 kommentarer: