av Pia/Pippin

I gårdagens inlägg fick vi tips av Hozzan om julkort som man kan göra snabbt och lätt. Idag visar vi inspirationsalster från oss på Skrotboken. Länk till tutorialen hittar du längst ner i detta inlägg.

Än finns det tid att skicka julkort, det är ju en vecka kvar till julafton. Hozzan har gjort en kul tutorial där man använder överstrykningspenna och Distress Stain. Här nedan kan du se vad vi hittat på och då inte bara julkort.


En jätterolig teknik och jag hade väldigt svårt att hejda mej så det blev 3 alster. På de två stora korten är det gul överstrykningspenna och crushed olive och på den lilla ATC är det gul överstrykningspenna och tumbled glass. När jag satt o tittade på ATC'en så började jag helt plötsligt se norrskenet! Med fantasi är allt möjligt eller hur?
Kort av Chruss

Här kommer Pippin med en helt annan typ av kort.


Jag gillar ju mycket att göra landskapsbilder och även att testa nya tekniker, så jag tänkte kombinera dessa i detta tema. Jag använde två olika överstrykspennor, en turkos och en orangerosa. Den turkosa hade jag till himlen och vattnet och den orangerosa till solen. Sedan hade jag distress stains Spun Sugar (ljus rosa) till solen och Tumbled Glass (ljus turkos) till himlen och vattnet. Den rosa var kanske lite väl ljus för den oranga färgen syns väldigt mycket igenom. Den turkosa var bättre, men gick kanske för mycket i samma färg som stainen. Sen stämplade jag lite träd o liknande med svart dyna. Färgade också landområdena med stains.
Kort av Pippin

Det behöver inte vara komplicerat att göra sina egna julkort, det har vi verkligen bevisat här. Hur gör du?

Skrotbokens länkar
Tutorial - teknik med överstrykningspenna och "stain" av Hozzan
Tutorial - Sugrörsblåsning av Bi och maxell
Sugrörsblåsning - alster av maxell
Tutorial - Måla genom att dra snöre eller garn av Bi och maxell
Tutorial - Måla med hjälp av gravitation del 1 av Bi och maxell
Tutorial - Tona ner och lyfta färg del 1 av Bi och maxell

0 kommentarer: