Mitt kreativa rum - Pippin

on 13 november 2013

av Mahlin78

Alla bilder i inlägget är tagna av Pippin

Idag har vi kommit till det åttonde kreativa rummet i vår årslånga serie på just det temat, och tittar in på besök hos Pippin.

Vår tanke med denna serie är att inspirera våra läsare till att visa upp sina kreativa rum. Kanske har just du en toppenbra lösning på en förvaring?! Dela gärna med dig, antingen via en kommentar till detta inlägg eller via mail till Skrotboken. Mailadressen återfinns längst ner i detta inlägg.



Här en bild på korgar som hänger ner från taket. Där förvarar jag diverse stämplar och hänger även en del zippåsar och washitape på s-krokar.



Här är min bandförvaring. Jag har ett metallnät upphängt på väggen. Där har jag hängt mina band, sorterade på färg och material och sedan fastsatta på små klämmor som man har till gardiner på mormorsstång.



Min man gillar att ge mig olika väskor med små fack som är perfekta för scrapmaterial. I dessa två väskor har jag i den ena, embossingpulver och lite dekormaterial och i den andra spetsar och seam binding. Funkar bra att ta med sig på träffar.



Här en bild på min pappersförvaring. Jag har två sådana boxar. Jag har hängt dit hängmappar och sorterat in mönstrade papper på tillverkare samt cardstock sorterat på färg.



På denna lilla trähylla förvarar jag småflaskor. En del mist, alcohol ink och glimmer glaze/glam. På framkanten har jag fäst ett kardborreband och där har jag satt mina sticklesflaskor med ett smalt kardborreband på.



Denna smarta förvaring hittade jag på ett "gubbdagis". Det finns nio små lådor på varje sida och sväljer massor med småprylar: brads, charms, olika Tim H prylar och massor av andra prylar.



Denna lilla rullvagn är köpt på ett varuhus som säljer möbler i platta paket och är jättesmidig att ha i scraprummet. Överst har jag min fiskeväska, med fyra plastlådor där jag bland annat har en massa blommor. Den har också många andra fack, bl a två som är perfekta för 6x6 pappersblock.



Så här har jag valt att förvara mina stämplar för landskapsstämpling. Jag har laminerat arken är stämplarna är avbildade, lagt dem i en plastficka och lagt i stämplarna.



Här ett gäng pärmar där jag samlat en hel del stämplar. Jag har lappar på ryggen som talar om vilka tillverkarna är.



Så här förvarar jag mina distress ink stämpeldynor plus några fler. Det är från början en låda för ölglas, men den passade perfekt för stämpeldynorna och jag har den stående på skrivbordet.



Här är min förvaring av mina Tombowpennor. Den har jag gjort av tomma toarullar som jag klätt med papper och limmat på en rund skiva. Som fötter har jag pärlor.


Så här har jag valt att förvara en del av mina scrapprylar. Hoppas du kan inspireras av något. /Pippin

Jag hoppas att du som läsare fick med dig något/några bra tips på förvaring av dina pysselsaker. Hur har du löst din förvaring hemma? Lämna gärna en kommentar så vi på Skrotboken kan titta förbi.
Vill du hellre maila oss klickar du på länken nedan.

Skrotboken

Länkar
- Mitt kreativa rum - Mahlin78 av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - cri-kee av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Kosepute av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Cajaba av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - chruss av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Spacegirl av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Hozzan av Mahlin78


0 kommentarer: