Mitt kreativa rum - Hozzan

on 20 oktober 2013

av Mahlin78

Alla bilder i inlägget är tagna av Hozzan

Idag visar vi upp det sjunde kreativa rummet i vår årslånga serie på just det temat. Turen har idag kommit till Hozzan.

Vår tanke med denna serie är att inspirera våra läsare till att visa upp sina kreativa rum. Kanske har just du en toppenbra lösning på en förvaring?! Dela gärna med dig, antingen via en kommentar till detta inlägg eller via mail till Skrotboken. Mailadressen återfinns längst ner i detta inlägg.



Välkommen till min skaparplats, eller min studio som jag kallar den, om man nu kan kalla ett rum som är 2x3 m för studio. Med tanke på att både min dotter och jag pysslar här, och både med papper och pärlor, så är ytan utnyttjad maximalt. Det är inte någon hemlighet att jag alltid har gillat färgerna svart och vitt så rummet går i dessa färger och någon pigg färgklick därtill som varierar. Just nu är det orange som piggar upp i hösten. Alla andra färger använder jag mig av när jag pysslar. Min bästa inspiration får jag av min utsikt genom fönstret som jag har framför mig när jag pysslar.



Med två skrivbord, två stolar,en expedithyllan och en väggfast garderob så har vi då den möblering som är i rummet.



Har hängt upp tavellister som vi förvarar våra knappar, brads mm i burkar som man brukar använda till pärlförvaring. Där hamnar också en del alster innan de flyttar in i album eller de lådor som jag förvarar mina Lo i. Det är som bekant inte många av mina Lo´s som får plats i album, pga alla lager och därför förvaras de i lådor från samma ställe som bokhyllan.



På väggen bredvid hyllorna så har vi satt upp stänger och krokar som egentligen är kökstillbehör, men som fungerar jättebra att hänga upp stickers, rubons och diverse andra förpackningar så att vi har dem överskådligt och lättillgängligt.



Förvaring kan man aldrig få för mycket av och i dessa skoskåp från ett känt möbelföretag på fyra bokstäver så förvarar jag mina bokstavsstickers, bling och andra klistriga dekorationer.

Andra förvaringslösningar som jag kan bjuda på är:


-Blom och bandförvaring i zip-påsar sorterat på färg -Färglåda -Spillbitarna i plastfickor -Lpfickor i plast för förvaring av cardstock/mönstrade papper -Washitejp i låda -Washitejp på vitaminrör så man kan dela på rullen och byta med varandra -Kakfat för diverse prylar -Glasburk för bandsnuttar och udda blommor -Burkar för knappar, brads, metalldekos


Det var en liten rundtur i vår studio och för det mesta så råder det ett kreativt kaos härinne. Eller som sambon alltid brukar säga....att man kan få in så mycket saker på så liten yta. Tack för besöket!

Jag hoppas att du som läsare fick med dig något/några bra tips på förvaring av dina pysselsaker. Hur har du löst din förvaring hemma? Lämna gärna en kommentar så vi på Skrotboken kan titta förbi.
Vill du hellre maila oss klickar du på länken nedan.

Skrotboken

Länkar
- Mitt kreativa rum - Mahlin78 av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - cri-kee av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Kosepute av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Cajaba av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Chruss av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Spacegirl av Mahlin78


0 kommentarer: