av Mahlin78

Alla bilder i inlägget är tagna av Chruss

Idag visar vi upp det femte kreativa rummet i vår årslånga serie på just det temat. Turen har idag kommit till Chruss.

Vår tanke med denna serie är att inspirera våra läsare till att visa upp sina kreativa rum. Kanske har just du en toppenbra lösning på en förvaring?! Dela gärna med dig, antingen via en kommentar till detta inlägg eller via mail till Skrotboken. Mailadressen återfinns längst ner i detta inlägg.



Jag sitter på övervåningen bakom vår teve och pysslar. När man svänger in där så ser man detta.



Rakt fram står nyförvärvet Råskog fylld med paperpads, charms, lite pennor och annat smått o gott. Till vänster står detta.



I de vita förvarar jag monterade stämplar, precis som de stora bakom råskogen. I den blå är det punchar och lite små verktyg liksom i den plastlådan ovanpå. Trälådan innehåller bla distress ink stains och lite annan färg. Under plastpåsen döljer sig en symaskin som ska få ett överdrag så småningom. Den lilla förvaringen under symaskinen är mest lite större saker samt staplers m m. Vänder man sig om så ser vi skrivbordet.



Den lilla hurtsen tog jag hand om när de la ner vårt kontor. I den förvarar jag dynor, ex regnbågsdynor i s k padformat.



Ovanpå har jag 2 st snurrställ för det dynor jag använder mest samt distresserna.



I den lilla har jag en förvaring av saxar och bonefolders, samt tejp i mitten.



På skrivbordet har jag längst in spillpapper, framför står det pågående projekt och nya stämplar. Samt min dagljuslampa. Jag har ett lysrör ovanpå och en lampa på höger sida, men jag är högerhänt så ljus från vänster sida är ett krav när man pysslar och målar.



Pennor förvaras dels i ett ställ jag fick på jobbet, dels ett av maken tillverkat, mest LePlumé pennor.



På hyllorna runt om finns det massor, stämplar, papper, kritor, Prismaclor, verktyg, alkoinks (plåtlådorna som är alkoinksmålade, reinkers, embossingpulver m m .



Även min mappvagn.



Washitejpen hade jag först på en ring men flyttade över dem till en GlossyBox.



Embossingfolders förvaras i en DVD-låda.



Längre dies av olika sorter förvarar jag i en pärm med dragkedja.



QK-dies.



Olika mindre dies förvara i CD-fodral.



Här står min bigShot och Vagabond...samt mutor till vovvarna .



Tjocka dies förvarar jag i en DVD-hylla.



Eyelets och brads förvaras i en väska med lådor från Panduro.



Närbild på förvaring av eyelets och brads.


Jag använder inte EZmount på stämplarna, utan har en en kloss med kardborre. De stämplarna förvaras i påsar i backar som står under bordet.

Jag hoppas att du som läsare fick med dig något/några bra tips på förvaring av dina pysselsaker. Hur har du löst din förvaring hemma? Lämna gärna en kommentar så vi på Skrotboken kan titta förbi.
Vill du hellre maila oss klickar du på länken nedan.

Skrotboken

Länkar
- Mitt kreativa rum - Mahlin78 av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - cri-kee av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Kosepute av Mahlin78
- Mitt kreativa rum - Cajaba av Mahlin78


0 kommentarer: