av cri_kee

Idag ska jag visa en enkel metod att göra egna dekorationer av något så simpelt som toalettpapper. Material som de flesta bör ha hemma. ;)

I skärtorsdagens inlägg presenterade jag ett kort med en lite ovanlig dekoration, idag visar jag hur den tillverkas.

Samtliga foton i detta inlägg av cri_kee

Du behöver:

- En form att gjuta i.
- Toalettpapper
- Sprayflaska med vatten.
Jag lånade hem en gipsform från jobbet men vilka formar som helst som tål vatten fungerar. Är du riktigt pillig kan du använda plastdelen av en gammal julkalender eller liknande.


Det material som behövs

Så här går du till väga:


Spraya vatten i formen.



Ta en bit toalettpapper och tryck ner det i den blöta formen.



Spraya på mer vatten sedan du tryckt ner toalettpapperet. Fortsätt därefter med att varva toalettpapper och spraya vatten tills du har fyllt formen.



Nu är det bara att vänta tills figuren har torkat.



När figuren har torkat är det bara att lyfta ut den ur formen och sedan använda den på ett alster.


Vill du se hur mitt kort blev, följ länken nedan. Lycka till med pysslandet!

Skrotbokens länkar
Som klippt och skuret av Lina/Pyssellina.

0 kommentarer: