Varmt välkommen Pernilla!


Pernilla/Pilla


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Jag har alltid pysslat med händerna och då har jag varit lite periodare i pyssel. Jag har stickat, målat, virkat, gjort blommarangemang med torkade blommor, tegelpannetavlor, kalligraferat ja en salig blandning. Jag får ett lugn av att låta händerna jobba och bara skapa och få använda fantasin fullt ut. Våren 2006 när min son föddes började jag titta lite på bloggar med scrapping och med cardmaking. Jag började med digiscrapping på datorn och fastnade ett tag i det för det var så himla kul! Men det kändes som något saknades! Så jag provade på "riktig" scrapping, skapa med händerna och med papper. Jag började lite försiktigt och snart kom jag på att det var så jättekul att jag bara måste fortsätta! Hur kul är det inte att få ge bort kort helt handgjorda och då väldigt personliga och inte dussinkort, samt att se hur mycket det uppskattas av mottagaren. Barnen bara älskar att titta i albumen med layouter för att inte tala om att jag själv faktiskt gärna tittar i dem och med alla noteringar mm så säjer det så mycket mer om fotot än bara ett vanligt album. Så nu är jag fast i scrapping träsket och jag stannar gärna kvar här läääääänge! :)

Mitt bästa scrapminne: När jag vann en scrapptävling bara några månader efter att jag lite trevande börjat göra kort. Det var ett stort kort med en hänglar stämpel på och jag skickade det sen till barnens kusin som fyllde 2 och nu när jag tittar på det så är det inte särskilt vacker men jag var sååå stolt och det var nog det som fick mig att fortsätta.

Mitt sämsta scrapminne: Hm jag har nog inte något sånt minne för scrapping för mig betyder energi och lycka! men senaste året har varit tufft privat och då tappade jag all skaparlust totalt vilket gjorde mig så frustrerad! Men efter en skitkul träff i höstas och med fantastiska scrappvänner så fick jag hjälp att hitta lusten till skapandet igen!

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Mer tid med mina barn! Hur man än försöker så räcker inte tiden till det är så mycket jobb och aktiviteter mm hela tiden. Jag skulle önska att jag kunde stanna tiden en stund och bara umgås och njuta av mina små!

Mitt goda råd till alla som skapar: Var dig själv och gör det du känner är din grej. Våga testa nytt men våga oxå välja bort det som inte passar dig! Att skapa med material eller metoder som man inte gillar blir aldrig bra

I övrigt vill jag säga ... jag är en oftast glad 40 årig prick, mamma till två guldklimpar, fröken Z på 9 år och herr L på hela 6 år. Vi bor tillsammans med Katten Flizan i ett radhus i en mellanstor ort i södra sverige. Jag älskar pyssel i alla former och håller även på med inredning. Att riva väggar, bygga upp nytt, tapetsera, måla och sen möblera är så himla kul. Mitt hem är ett ständigt projekt som jag insett aldrig blir färdigt.:) Jag har haft lyxen att ha ett helt eget rum till min scrapping, men då jag och min man valde att för 1 år sen flytta isär så har jag nu fått anpassa mitt förråd av pyssel prylar till en del i mitt sovrum. Jag insåg då hur mycket man samlar på sig och ändå är det bara ca 30 % av allt som jag använder och dessa 30 är mina favoriter. Så nu har jag bara 30% kvar och jag är jättenöjd. Jag älskar mina distresser och med inspiration från en fantastisk scrappvän så har jag insett att det finns inga begränsningar i dessa härliga dynor.
Jag gillar vintage stilen men kan samtidigt fastna i det monokromatiska eller minimalistiska så jag kan inte säja att någon stil är min stil...jag kör stil efter humör och det som ligger mig "top of mind" just då vilket kan bli vad som helst. Mina favoritfärger är de höstiga färgerna brun, grön, rost och de är oftast de som jag kommer tillbaka till efter lite avsteg till klara färger.
Att fota är kul men nackdelen är att jag aldrig själv är med på kort! Nu ska dottern få en kamera i födelsedagspresent och då hoppas jag att jag kommer få mer kort på mig själv.
När jag inte håller på med scrapping eller inredning så umgås jag med goda vänner, lyssnar på musik, simmar eller tar ett varv i favoritbutikerna eller favorit bloggarna.
Hoppas jag kan inspirera dig med mitt skapande!

Länk till min blogg: http://pillaspyssel.blogg.se/index.html


Jag gillar att återanvända och här är det spets köpt på hjärta till hjärta och bästa Martha gav mig gamla bokblad som fick åka med här oxå. Jag blandar gärna material här metall, papper, tyg men för att förhöja bilden lite mer så även lite bling. Jag vet oftast inte hur jag vill ha layouten utan sitter och plockar tills jag är nöjd både vad det gäller papper eller färgskala men oftast blir det i lite neutrala färger som här.
Layout av Pilla

0 kommentarer: