Varmt välkommen Elin!


Elin/ElinÅ


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Det var 2007 när min kompis ville att vi skulle göra egna julkort. Vi åkte till en hobbybutik med produkter till alla möjliga kreativa hobbys. Och där fanns en hel avdelning med stämplar, stämpeldynor, lite papper och andra dekorationer. Jag trivdes som fisken i vattnet direkt och när jag kom hem satte jag på datorn och gogglade scrapbooking ... och en helt ny värld av fantastisk kreativitet öppnade sig! Sen dess är jag fast i scrapträsket:)

Mitt bästa scrapminne: Hmm ... det måste vara besök på mässor och shopping i favoritscrapbutiken, när man kan känna, titta och botanisera bland alla fina papper, dekorationer och scrapprylar. Och mina DTuppdrag och att få gästinspirera är ju hur kul som helst!

Mitt sämsta scrapminne: Det är nog när jag nästan var klar med en layout som jag lagt ner ganska mycket tid på och bara skulle klistra dit en sista detalj. Limtuben hade torkat igen lite och jag tryckte o tryckte men inget hände. Så tryckte jag till lite hårdare och hela korken lossnad ... med resultatet att det blev lim över hela layouten, skrivbordet, tapeten, golvet och soffan som stod precis bredvid.

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Mer tid på dygnet!

Mitt goda råd till alla som skapar: Skapa för att du tycker det är kul! Våga testa nya färger och tekniker som du inte brukar använda, ibland hittar man guldkorn som passar ihop eller tekniker som gör att resultatet blir på ett helt annat sätt än vad man tänkt sig från början, och det utvecklar din kreativitet!

I övrigt vill jag säga ... att jag är jätteglad över att få vara gäst här på Skrotboken bland alla kreativa tjejer. Hoppas ni hittar lite inspiration i mina alster!

Länk till min blogg: http://www.elinsscrapblog.blogspot.com/


Min stil varierar nog väldigt beroende på vilket material jag scrappar med och ibland kan det vara en speciell känsla eller stil jag vill förmedla. Men just nu är min stora kärlek glimmer mist och akrylfärg. Att scrappa färgglatt, kladda och skapa med olika strukturer. Jag har en förkärlek för stjärnor och en annan favoritdekoration är minirosor. Den här layouten är ett smakprov på min favoritstil just nu!
Layout av ElinÅ

3 kommentarer:

snorsk sa...

Välkommen hit! Ska bli kul att se vad du hittar på! :-)

//Sara

Mahlin78 sa...

Varmt välkommen hit :-)

Arvet sa...

Instämmer i välkomstkören!

Skall bli spännande att få se dina alster. Extra kul med egna papper/Bi