Vi låter månadens sponsor Camilla berätta lite mer om sig själv och sin butik designat


Camilla, designat

Först - en allmän presentation av din butik i några meningar
Linköpings scrap och pysselbutik med stort utbud av papper och roliga dekorationer. Din kreativa oas i stan där ni alltid känner er som hemma!

Hur kom det sig att du startade butiken och hur länge har du haft din butik?
Min stora dröm i livet har alltid varit att få ha en egen butik, men inte alls inom scrapbooking utan något annat men så sommaren 2009 fick jag chansen att driva designat vidare och jag har inte ångrat mig en sekund! Till en början enbart som webbutik men har sedan februari 2011 en fysisk butik i Linköping.

Vilket eller vilka mål har din butik?
designats målsättning är att erbjuda ett brett sortiment med de senaste trenderna och till bra priser och service.

Vad gör din butik speciell?
Hos oss ska man känna sig välkommen så fort man kliver över tröskeln. Kom in och skapa under våra öppettider eller bara prata bort en stund över en kopp kaffe eller thé. Vi har över 900 olika mönstrade papper och ett stort utbud med dekorationer och annat du behöver. Vi ligger precis mitt emot fjärrbussterminalen så det är lättillgängligt och smidigt att ta sig hit. Vi tillhandahåller ett brett kursutbud genom ett samarbete med Pysseldags, som även finns i den fysiska butiken. Bra priser och god service är en självklarhet!

Hur länge har du själv scrappat eller skapat och vad föredrar du att skapa?
Jag har själv scrappat sedan våren 2005, jag scrappar grafiskt och enkelt, inte så mycket dekorationer och jag scrappar gärna i starkare färger. Nästan enbart layouter, gör kort när jag "måste"


"Ballerina" layout av Camilla


Vilken är din favoritprodukt när du skapar?
Mönstrade papper, använder sällan cardstock, gör jag det så är det kraft eller vit cardstock som gäller. Galen i fjärilar, hjärtan och dymo så det finns med på mina layouter mer som regel än undantag.

Om jag får ge ett råd till alla som skapar skulle det vara...
Det finns inget som är rätt eller fel, alla skapar på sitt sätt och det ska vara kravlöst, det är då det är roligt att skapa och få vara kreativ!


Länkar
designat - Webbutik
designat - Blogg
designat - Facebook


Skrotbokens länkar
Pastellfärgat 80-tal med paisley - Tävling under maj månad med sponsrad vinst från designat
KOMMANDE INLÄGG - Innehåller alster med sponsormaterial från designat. Alster är inspiration till maj månads tävling
KOMMANDE INLÄGG - Innehåller alster med sponsormaterial från designat. Alster är inspiration till maj månads tävling
KOMMANDE INLÄGG - Inkomna bidrag och vinnare i maj månads tävling med sponsrad vinst från designat

0 kommentarer: