av Mahlin78

I början av februari fick jag hem ett vintrigt sponsorspaket från


Scrapbook etc. som sponsrar Skrotboken i februari 2011


Tanken med mitt sponsorpaket var att skapa inspirationsalster till februari månads tävling där Scrapbook etc. sponsrar med en vinst bestående av ett scrappaket värt cirka 500 kronor. Det handlar om att skapa en syrafri dubbellayout med vintertema, minst 1 snöflinga och minst 5 foton per uppslag. Notera att alla produkter som används ska vara syrafria.

Materialet räckte precis lagom till att göra en dubbellayout med 6 st vintriga foton på. För mig var det helt nytt att jobba med fotopapper, vilket kändes både annorlunda och roligt. Nedan följer en bild på innehållet i mitt paket:


Sponsorkit från Scrapbook etc.
Foto av Mahlin78

Kitet bestod av 2 st cardstock i 30*30", 3 st cardstock i A4-storlek, 2 st fotopappar, 3 st utstansade snöstjärnor, 1 ark vellumpapper, tyll, 4 st ark med 1 bokstav i olika storlekar på varje ark samt en förpackning med fotohörn.


Det ena fotopappret.
Foto av Mahlin78


Det andra fotopappret.
Foto av Mahlin78

Av detta fick jag ihop:


Min vintriga dubbellayout.
Foto av Mahlin78

Dubbellayouter kan vara lite svåra att komma igång med, men jag löste det genom att själv rita en skiss som jag följde ganska väl.


Skissen jag använde mig av.
Skiss av Mahlin78

Glöm nu inte bort att själv delta i februari månads tävling. Information hittar du här. Lycka till!

Länkar
Scrapbook etc. webbutik


Skrotbokens länkar
Februari månads sponsor - Scrapbook etc.
Februari månads tävling - Dubbelt krispigt vinter

Skrotbokens e-post om du vill nå oss antingen med ditt alster eller sponsring av något slag.

4 kommentarer:

Snorsk sa...

Läckert! Själv har jag svårt att göra dubblar, tyvärr! Underbart frostig!!

Arvet sa...

Fräscht att låta tyllen agera både fotomatta och egen dekoration. *gillar*

Linda sa...

Så snyggt du har fått till det! Man ser både papper och foton tydligt, utan att det ena tar fokus från det andra. Snygg detalj med snöflingan i mitten!

Mahlin78 sa...

Tusen tack för era värmande kommentarer ;-)