Vi presenterar Samara

on 21 januari 2011

Vi fortsätter vår presentation av Skrotbokens veteraner. Idag är det Samaras tur!


Samara


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Det var på våren 2004. Jag läste en artikel i en veckotidning om en tjej som scrappade. Jag hade aldrig hört talas om den här hobbyn förr, men fastnade direkt. Fast först samlade jag inspiration och material i cirka ett halvår innan jag kom i gång på allvar.

Mitt bästa scrapminne: är alla pysselträffar jag varit på. När man är så många samlade och kan lära sig av varann och får prova nya tekniker och produkter.

Mitt sämsta scrapminne: Jag har inget exakt, men stickers som inte fastnar är ju oerhört irriterande eller när de fastnar först och lossnar sen, så man plötsligt har en layout med 4-5 bokstäver i rubriken borta.

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: mer förvaring så jag kommer åt mina pysselsaker lättare. Får jag önska mer så skulle en ny Skoda inte vara fel heller ;)

Mitt goda råd till alla som skapar: Du skapar för din egen skull, strunta i trender och måsten, gör som du vill. Vill du skapa enkelt så gör det. Vill du ha 10 olika papper på en layout så ha det. Det viktiga är att det ska vara roligt att skapa.

I övrigt vill jag säga ... att jag gillar att jag kan kombinera scrapping med mina andra hobbies, resa, fota, samla frimärken. Först reser jag och fotar, sedan scrappar jag och hittar jag trasiga frimärken i min samling så blir de perfekta dekorationer.

Jag är en 37 årig kvinna från Norrland som mest scrappar om mina resor och min familj som består av man, son och katt.

Länk till min blogg: http://sasha-samara.blogspot.com/


Det här är en sida jag är nöjd med för att det känns som att jag har lyckats fånga känslan av Liseberg; färger, glass och biljetter.
Layout av Samara

1 kommentarer:

pysseltjejen sa...

Jag har oxså varit på Liseberg och måste instämma att du har fångat känslan jättebra!
Åkte Balder hua trodde jag skulle åka ur vagnen 7 gånger haha.