Vi presenterar maxell

on 28 januari 2011

Vi fortsätter vår presentation av Skrotbokens veteraner. Idag har turen kommit till maxell!


maxell


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Jag har dekorerat, skrivit och ritat i alla mina fotoalbum ändå sedan jag fick min första kamera för riktigt länge sedan. Begreppet scrapbooking kom jag av en slump i kontakt med våren 2004. Det var då jag fick reda på att det fanns en hel marknad med produkter avsedda för det jag gjort i alla år.

Mitt bästa scrapminne: Var gång jag tar mig tiden att skapa.

Mitt sämsta scrapminne: Denna ständiga relativa jämförelse som flera gånger sker mellan alster, skapare och ja... allt.

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: frihet för alla och envar. Jag nöjer mig med en önskan även om det oftast är tre i en sådan lampa. :)

Mitt goda råd till alla som skapar: är att göra och låta det bli som det blir. Det blir aldrig fel och det är alltid du.

I övrigt vill jag säga ... att prova allt en gång. Gillar du det inte provar du minst en gång till. ;)

Gör saker så som du gör dem och som de blir. Vi har alla olika förmåga och möjligheter och det finns inget som är rätt eller fel. Du skapar som du gör och det är bra!

Pysselmässigt faller jag pladask för material av alla de slag, grungeinspirerat, slitet och vädrat, slipklossar, svart, färgstarkt, dovt, rita själv efter bästa förmåga, mycket som rör collage, pennor av alla de slag, typiska grabbiga motiv och teman, alla sorters färger att kladda med, rockersinspirerat i allmänhet och de där detaljerna i synnerhet.

Om mig kan sägas att jag är (ibland mer, ibland mindre) busigare än busigast, charmig som få, duktigt handlingskraftig, ekorre utan svans, full i fan, insnöad akademiker, idéspruta utan dess like, som is, lekman i allmänhet, mamma till ett busfrö, otäckt kreativ när andan faller på, en blyg viol som har en enorm social förmåga, musikkonnesör inom främst rock och punk, lite av en exhibitionist (som alla andra...), envis problemlösare, utan tumme mitt i näven, rastlös i nästan hela kroppen, smutsig om händerna, tråkigt trist för att jag vill, upptagen med att…, vågad och äventyrslysten.

Länk till min blogg: http://maxellexam.blogspot.com/


Denna layout är jag!

Svart bakgrund är en favorit för mig av den enkla anledningen att det ger härliga kontrasteffekter. Sedan är jag svag för roliga, busiga och lekfulla papper och mönster, att blanda saker från olika tillverkare, att ha med något rockigt, att ta med stämpla och - tre favoriter - att lägga till slitna eller slipade inslag (med direkt inspiration från Vintage Scrap), att använda icke-scrapsaker på det jag skapar samt detaljer och återigen detaljer. Det är också jag eller "maxellstyle" då jag är i stort sett över hela sidan och har med tvetydigheter... ;)

Slutligen får jag säga att det enda som saknas är det riktigt färgstarka. Klara lysande färger förekommer ofta på mina alster. Samtidigt kan jag scrappa lite hur som helst. Det finns ingen stil som är främmande för mig. :)

Layout av maxell

0 kommentarer: