Tutorial - Väska med presentkort

on 21 december 2010

av Cajaba

Jag har gjort ett väskkort som jag tejpat fast ett presentkort på insidan av.

Tyvärr glömde jag fotografera insidan och kortet är hos den som fick det. Så här blev kortet


Väska med presentkort



Presentkortet är till en ensamstående kvinna med små barn och en kompis till henne ville ge henne möjlighet att göra något utan barnen. Så här blev presentkortet


Samtliga foton i detta inlägg av Cajaba

Du behöver:
- Papper 24 x 20 cm
- Band och dekorationer efter tycke och smak


Biga efter efter de linjer som är streckade på mallen jag har gjort här.
Den hela linjen är det som ska skäras bort för att få en väskas form; se längre fram i inlägget




Vik efter bigningarna så blir det så här



Jag har valt att inte ha kanten helt rak, men det är en smaksak. Här kan du se hur jag ritat linjen jag sedan ska skära efter, ner mot bigningen till ”botten” av väskan



Kanterna avskurna



Vik väskan i bigningen och rita efter kanten så andra delen av väskan blir lika. Sedan är det bara att skära bort den biten också.



Gör två hål på lämpliga avstånd för bandet där det är ca 0.8 cm mellan bigningarna på väsklocket. Trä bandet genom hålen och tejpa fast på insidan.
Som ”lockstängning” har jag en rund kardborre som jag limmat fast på lockets insida. Det går bra med magnet också. Sedan är det bara att dekorera.



Den var riktigt rolig att göra, lycka till med tillverkningen av en väska!

Skrotbokens länkar
Presentkort med julrött av maxell - kommande inlägg

1 kommentarer:

Maria sa...

Den blev jättesnygg! Roligt med olika vikningar på kort.
Jag hittade denna blogg när jag googlade på "scrappade tårtbitar". Det jag hittade var så trevligt, så jag ville gärna se mera. Alltså blev jag en följare.
Ha det gott!