av Pysseltjejen

Jag tog fram mina pepparkaksformer och kollade vad jag hade, sen växte det fram en enkel bok med pepparkaksfigurer. Även barnen kan vara med och göra den tillsammans med en vuxen.


Istället för att embossa vitt kan man måla med en vit penna för att få det vintrigt.


Samtliga foton i detta inlägg av Pysseltjejen

Du behöver:
- Kartong/chipboard till stomme
- ev. Mönsterpapper
- Cardstock annat enfärgat papper till figurerna
- Pepparkaksformar till mönster
- Håltagare
- Ringar eller band att fästa ihop boken med
- Dubbelhäftande tejp/lim och/eller andra fästprodukter
- Färg och/eller färgpennor
- Ytterligare dekorationer efter tycke och smak


Detta är materialet jag använde. Paketet ovanför grisen har jag klippt av pappersspillbit (se bild längre ner i inlägget).



En stor del av julens budskap, att vara med nära och kära och må bra.



Älskar snögubbar och änglar! Så fort snön kommer är barnen ute och gör dem. Jag tog två runda formar i olika storlekar till snögubben.



Viktiga traditioner som måste hållas och Kalle Anka förståss!
De runda figurerna kommer från ett papper som jag klippt ut. Tyvärr kan jag inte namnet för jag köpte det som ett lösblad i en bokhandel.




Visst är det mysigt på kvällen. Att titta ut när granarna och träden är klädda i snöskrud och stjärnorna tindrar så vackert. Kanske får man syn på tomten och hans släde. (stämplade ett par renar och en bit av en släde ovanför texten)


Skrotbokens länkar
Vi komma, vi komma ... av Bi

0 kommentarer: