Tävlingsdags!

Denna tävling handlar om att

skapa valfritt alster i vintagestil där minst en julgran förekommer

Vi fortsätter skapa i vintagestil och julgranen relaterar självklart till uppesittarkvällens tema "jul och natur".

Några av Skrotbokens inspiratörer bjuder på sina tolkningar av denna utmaning.


Efter lite letande hittade jag en sista bit med detta underbara notpapper som jag kände passade perfekt till det här temat. Spets, PearlMaker, glitter och blommor är annat jag tycker hör ihop med Vintage.

Granen på mitt kort är en rub-on som jag satt fast på en bit papper och sen klippt ut.

Kort av Mahlin78



Jag har lärt mig på en pysselträff att vika en gran av papper. Det ser svårare ut än vad det är.

Den passar bra nu i juletider på ett julkort eller ask. Denna gång valde jag att göra ett kort. Hittade några halvpärlor som får föreställa julgranskulor.

Ha en bra kväll! /Carina

Kort av Cajaba



Jag har använt mig av ett klippark där jag hittade denna fina granen. Jag har lagt lite glitter över ljusen för att få det att se ut som tända ljus.
Kort av Kosepute

Nu är det din tur att tolka utmaningen. :)

Vinsten till denna tävling sponsras av



och ser ut som följer



Vill du delta i denna tävling ska du registrera dig i Skrotbokens forum och läsa aktuell tävlingstråd. Tävlingsbidrag lämnas in via forumet.

Tävlingen pågår till imorgon den 15e december klockan 23:59.

Vill du läsa mer om vintage och få mer vintageinspiration - dock utan julgran - följer du länkarna sist i inlägget.

Länkar
Arkivets webshop
Arkivets blogg


Skrotbokens länkar
- Skrotbokens forum

Med tema vintage eller Vintage Scrap
- Vintage Scrap för ett slitet utseende - Presentation av stilen Vintage Scrap
- Från en svunnen tid - alster i stilen Vintage Scrap
- Varm embossing - Crackled Glass Technique - Tutorial för en teknik som passar för vintagestilen
- Något som aldrig går ur tiden - innehåller alster som skapats med inslag av Vintage Scrap
- Vi skapar eklektiskt med fokus på mångfald - - innehåller ett kort som kombinerar Vintage Scrap och shabby chic
- Trendspaning senhösten och vintern 2008 - - innehåller alster som kombinerar shabby chic med vintageinslag
- Tävling - Julkort i vintagestil - Sponsor: Arkivet - Tävling med vintageinslag från Skrotbokens uppesittarkväll 1 den 7e december 2010
- Vinnare från uppesittarkväll 1 och nya chanser ikväll - Bidragen och vinnarna av tävling med vintageinslag från Skrotbokens uppesittarkväll 1 den 7e december 2010

Med tema "jul och natur"
- Jul och natur - Inspiration och utmaning på temat jul och natur
- Tutorial - Tomte av mossa av Bi

0 kommentarer: