Tävlingsdags!

Denna tävling handlar om att göra

valfri sistaminutenklapp där något rött ingår


Några av Skrotbokens inspiratörer bjuder på sina tolkningar av denna utmaning.

Först ett par vackra sätt att förpacka din sistaminutengåva.


För att pigga upp mitt svart-vita paket bestämde jag mig för att använda min röda, snyggt juliga washitejp. Efter en stunds funderande bestämde jag mig för att helt enkelt tejpa washin på vanligt paketsnöre för att få lite styrsel och förhoppningsvis kunna krulla den lite. Det blev inte jättelockigt, men jag kan tycka att det nästan är snyggare med blandningen av krulligt och inte lika krulligt, det händer liksom lite mer då!
Dekorerat paket av snorsk



Krulliga närbilder
Dekorerat paket av snorsk



Den trogne Skrotbokenbesökaren minns att jag för några veckor sedan presenterade en tändsticksaskadventskalender. (Lägg det ordet på minnet inför julens omgångar i Alfapet/Scrabble.) De är kul att göra men lämnar en mängd tändstickor som behöver "åtgärdas" på lämpligt sätt. Jag har valt att göra en snabb sistaminutengåva med dessa.
Lägg helt enkelt ner dem i en vacker glasburk - smycka burken och packa den tillsammans med ett ljus (de finns att få tag på under nästan alla dygnets timmar) och vips har du en utmärkt sistaminuten gåva. Observera - glöm inte sätta fast en bit plån också. Förhoppningsvis har du någon bit "över" som du kan använda dig av. =)
Jag har fäst mitt plån på tagen.

Julgåva av Bi

Nu är det din tur att tolka utmaningen. :)

Vinsten till denna tävling sponsras av




Vill du delta i denna tävling ska du registrera dig i Skrotbokens forum och läsa aktuell tävlingstråd. Tävlingsbidrag lämnas in via forumet.

Tävlingen pågår till imorgon den 22e december klockan 23:59.

Med det önskar vi lycka till i tävlingen.

Länkar
Mollys scrapbooking


Skrotbokens länkar
Skrotbokens forum

0 kommentarer: