God Jul!

on 24 december 2010

av Birgitta/Bi

Från oss alla till er alla en Riktigt God Jul!

Idag önskar vi God Jul med en kortkavalkad där den minsta gemensamma nämnaren är att det skall finnas minst en stämplad detalj på kortet.

Vi låter yngste inspiratören inleda idag - hon har tyvärr glömt det där med stämpeln - i och för sig så finns det stämplat God Jul på insidan men den finns det ingen bild på så trots det, varsågod Sam ...


Till detta kort har jag valt att använda en vit fjäder som snö - den blir som fluffig nysnö.

Jag tycker att mitt julkort påminner lite om en julkrubba. Jag tror det beror på wellpappret som ligger bakom snögubbarna tillsammans med deras placering och stjärnan - tja helheten helt enkelt. Därför väljer jag att använda detta kort för min julhälsning till er alla idag på julafton.

GOD JUL!

Julkort av Sam



Jag har en kompis som ritar underbara änglar som jag haft äran att få några. Dom är helt underbar och denna tycker jag passar till ett julkort. Ett enkelt kort med en annorlunda vikning och inte så mycket dekorationer. Jag önskar er alla en riktigt God Jul! Carina
Julkort av Cajaba



Ett julkort där jag letade reda på lite äldre favoritjulpapper som jag valde att sy på för lite mer effekt. Kvistarna uppe till vänster blev en snabb favorit när jag började med årets julkort, precis som stämpeln och halvpärlorna.
Julkort av Mahlin78



Ett kort med en annorlunda vikning som påminner om "loppan" man vek som barn. Julhälsning inuti i kortet och låsning med ett band av wellpapp och sidenband genom öljetter. En liten dekoration även på baksidan.
Önskar er alla en riktigt God Jul!

Julkort av Cissi



Julkort av Cissi



Jag har valt att göra ett ganska enkelt kort. Texten har jag stansat ut i dekorgummi med min Cuttlebug. Sen har jag fäst bokstäverna på ett akrylblock och stämplat med dem som vanligt.
Julkort av Kosepute



En riktigt God Jul önskar jag er med ett kort där jag har lekt med färger. Alla papper har jag färgat in själv. Jag har lekt med resistteknik och både torrembossat och värmeembossat.
Julkort av Martha



Mitt julkort har flera julstämplar som är maskade. Framsidan är utskuren och granarna sitter fast inuti kortet. Allt har fått "snökräm" och glitter på sig.
Med detta kort vill jag önska alla Skrotbokens läsare och inspiratörer en riktigt GOD JUL!

Julkort av Pippin



God Jul önskar jag och lilla S alla er som läser här!

Julkort av Skberg74



Här jag har gjort ett kort som visar varför julen egentligen firas : Jesu födelse.
Jag har kombinerat stämpeln med födelsescenen, med ett papper som har julkulemönster,så det blir båda kyrkligt och modernt samtidigt.
En remsa randigt papper och några blommor med glitterlim i mitten fick vara de enda dekorationerna, jag ville ha kortet enkelt med fokus på motivet.

Julkort av Samara

Slutligen även en hälsning från undertecknad ...


Med en önskan om en välsignad och God Jul med lagom mycket god mat, besök av Tomten, många kul fototillfällen och framför allt gemenskap med nära och kära!

För dig som är lyckligt lottad att ha allt detta - glöm inte bort dina olycksbröder och -systrar, de som inte har turen att ha det lika väl förspänt som oss, det är väl ändå i grunden det som julen handlar om.

Julkort av Bi

0 kommentarer: