Varmt välkommen Anna!


Anna/ Livethososs-Anna


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Jag började scrappa så smått efter föräldraledigheten med barnen. Ett par kompisar och jag fick nys om en kortare kurs i scrapbooking och vi bestämde oss för att gå på ”prova-på”-kvällen. Ja, sedan är jag fast. Efter det har jag också börjat med kortmakeri.

Mitt bästa scrapminne: Det minnet får jag varje gång jag tittar igenom barnens album. Jag gör ett album för varje barn och år och så scrappar jag om familjens resor. Det är väldigt roligt att titta tillbaka och bläddra i albumen, allteftersom åren går.

Mitt sämsta scrapminne: Jag har nog inget särskilt minne – varje gång man inte blir nöjd med sitt alster känns det ju som ett dåligt scrapminne. Eller när man kommer hem med nyinköpta scrapgrejer som man inser att man inte har så mycket användning av som man trodde.

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Mer tid. För familj och pyssel!

Mitt goda råd till alla som skapar: Hitta din egen stil och bry dig inte så mycket om hur andra gör.

I övrigt vill jag säga ... Att scrapbooking och kortmakeri är jätteroligt, främst för att man kan tillåta sig att vara lekfull och kreativ. Och att alla som tycker att det ser roligt ut borde våga sig på att prova. Jag har ofta hört ”Men det där kan inte jag” – det är förmodligen alldeles fel. Alla kan – och huvudsaken är ju att man blir nöjd själv och att man utvecklas mer och mer.

Länk till min blogg: www.livethososs.blogg.se


Den här layouten tycker jag visar lite av min ”stil” om jag nu har en särskild sådan.
Jag tycker om enkelhet och gillar inte att ha för mycket ”lull-lull” på layoterna. Less is more… Jag försöker också framhäva färgerna; en eller flera, i fotografierna.

Layot av Livethososs-Anna

1 kommentarer:

maxell sa...

Välkommen!

Jag gillar album för varje år och barn. Om jag hade fler än ett... ja då kanske jag skulle få till det där jag med. ;)