Tavelstölderna fortsätter ...

on 24 augusti 2010

av Birgitta/Bi

Ibland händer det som inte får hända ...

När vi presenterade inlägget Tavelstölder den 21 råkade vi dessvärre missa en tavla och dess alster. Idag korrigerar vi det misstaget och ber samtidigt Cajaba om ursäkt för vår blunder.

Var Cajaba har funnit inspirationen till sin runda layout råder det ingen tvekan om men vi låter väl henne själv berätta vidare.


Tavlan jag har inspirerats av har min farmors syster gjort och jag har fått den av henne.
Inspirerande tavla



Jag tror att cirklarna (vindruvorna) gav mig inspirationen då jag är barnsligt förtjust i cirklar. Även färgerna grönt och blått.
Jag gjorde en rund layout på min yngsta dotter och mig tillsammans.
Det är cirklar på mönstret i pappret. Jag har även hittat stickersbokstäver som är runda. När jag skriver en titel gillar jag att använda mig av olika stilar. På denna layout har jag använt rub-ons, stickers, utstansade bokstäver och skrivit för hand. Det är lite av charmen tycker jag

Layout av Cajaba

Om du har missat att kika på det föregående inlägget om tavelstöld är det bara att hoppa vidare, där finns även en hel del intressant information om de tavelstölder som gav oss inspirationen till just dessa inlägg.

Skrotbokens länkar
Tavelstöld av maxell

0 kommentarer: