Varmt välkommen Monica!


Monica/stensaxochpase


Så här kom jag i kontakt med scrapping och kortmakeri: Det var först när min son kom till världen och jag började fundera vad man skulle göra med alla kort som togs på det lilla underverket. Samtidigt så började en av de andra mammorna i området (som jag brukade rulla barnvagn med) gå på små "scrapträffar" på öppna förskolan. Det lät så himla kul tyckte jag, men just den tidpunkten på dagen då träffen var fungerade aldrig för mig. Så för att ändå komma igång började jag leta tips och idéer på nätet - och vips så var jag fast i pysselträsket :-) Men det blev inte så mycket LO´s gjorda för jag kunde aldrig hitta ett album som passade... Därför blev det mest kort gjorda istället.

Mitt bästa scrapminne: Oj... Dem är många! Men det bästa är helt klart när jag bokade mig till en scrapträff som är nu i maj. Min första någonsin och det ska bli så kul att träffa alla bloggvänner :-)

Mitt sämsta scrapminne: Det måste vara när jag lyckades "spränga" en pearl maker tub för några månader sedan. Det kom pearl maker överallt... Allt för att jag inte orkade hämta en nål att ta bort det torkade klistret i tubspetsen med...

När jag kommer över Alladins lampa ska jag passa på att önska mig: Åhhh, jag drömmer om en silhouette :-) Den får Alladin gärna traska hit med :-)

Mitt goda råd till alla som skapar: Mitt största tips är att använda skalpellen mer och skära ut alla ljuvliga bilder/blommor/blad mm som finns på så många mönstrade papper. Billigare dekorationer är svårt att hitta! Men jag skulle också vilja tipsa om pysseljakt i källaren, på loppis, hos din mamma osv. Så mycket fint att använda det finns i gömmorna :-)

I övrigt vill jag säga ... Njut av alla underbara pysselstunder som livet ger! :-)

Länk till min blogg: http://stensaxochpase.blogspot.com/


Eftersom jag älskar att skära ut motiv med skalpellen och har ett stort beroende av pearl maker så får detta kortet representera mig just nu :-) Jag försöker alltid att utmana mig själv att testa nya saker så det är svårt att säga att jag har någon egentlig "stil". Det varierar helt enkelt från dag till dag och humör :-)
Kort av Monica

0 kommentarer: