Skrotboken uttrycker kärlek

on 8 februari 2010

av maxell

Inför Alla hjärtans dag skapar vi med "Kärlek" och/eller "Love".

Frågan är om vi behöver en specifik dag för kärleken. Är kärleken inte lika stor oavsett vilket datum som almanackan visar? Vi låter frågan vara obesvarad samtidigt som vi konstaterar att det är aldrig fel att uttrycka sin kärlek och det är just det som vi gör i resten av inlägget.

De där små sakerna

... som är allt annat än små. De är helt enkelt livet.

Först visar Martina på kärleken till sin familj i en ombonad layout som gör det som en layout bör göra. Den påminner om händelser, personer, livet och kärleken i och till livet i synnerhet.


Det här kortet är taget på min mans födelsedag, det regnade så härligt ute. Andy kunde inte ha fått en bättre födelsedagspresent eftersom det har varit så himla torrt under en längre tid.

Varje gång jag ser detta kort så känner jag mig så otroligt lyckligt lottad över att ha en sådan underbar familj. Jag använde mig av titeln

You are my world, My Love, My life, My everything."

Material: Bo Bunny - Love Bandit och Persuasion My sweet paper, AdornIt mini alphabets stickers, Dimensional magic och 3D foam dots.

Layout av Martina

Eva J fortsätter med ett kort där hon rotat i gamla gömmor och hittat exakt det där extra för att visa hur mycket hon uppskattar sin man.


Det är ett så kallat "hidden message card" Jag har fotat framsidan, den första sidan man ser när man öppnar och sist men inte minst den gömda biten.

Jag gjorde detta kort för att det var en utmaning, och för att jag känner att jag inte riktigt uppskattar min man så mycket som han är värd =)

När jag satte mig med det ville jag ha med lite kloka ord så jag letade upp lite kloka ord i mina ordspråksböcker och även bland mina gamla dikter och annat smått och gott från min högstadietid och lite från min gymnasietid. Det var kul att läsa vad man egentligen skrev då och vad som var viktig då.

Sedan valde jag ut det som jag ansåg passade bäst in på honom. Jag blev väldigt nöjd med kortet och jag hoppas min man kommer gilla det lika mycket.

Kort av Eva J



Kort av Eva J



Kort av Eva J

Skberg74 har också lagt ner omtanke genom att ta sig tiden för att kärleksfullt skapa en canvas till en viktig person i hennes liv - hennes sambo.


Denna canvas ska jag ge till sambon på alla hjärtansdag är tanken. Jag har använt mig av papémache när jag gjorde det vita hjärtat och svart ståltråd till det andra hjärtat och texten. Blingat en swirl och sen hällt ut knappar och pärlor över och limmat fast dom där dom hamnade.
Canvas av Skberg74

Samara fångade en av de saker som hennes man gillar och skapat en layout om den hittills enda gången som de delat denna upplevelse. Det är kärlek!


Claes har älskar Rhodos ända sen han var liten och han har tappat räkningen på hur många gånger han har varit där.
Den här bilden är från vår hittils enda gemensamma resa 2007.

Material: Papperet från Rhonna Farrer och jag gillar verkligen den lilla rutan där jag kunde skriva Rhodos. Alfabetet är QuicKutz Indigo mini. Journalingruta från Prima och stickers från Creative imgainations.

Layout av Samara

Jag själv (maxell) tog fasta på en av de saker som han som jag älskar älskar - Action - och skapade en layout.


Jag minns första gången vi var på strippen. En härlig dag, en härlig pojke och en härlig upplevelse. Sånt som gör att man älskar livet!
Layout av maxell



Det är de där små sakerna som gör det... :)
Layout av maxell

Barn... Syskon. Visst kan de vara jobbiga, men oj va de är älskade. Malwas layout tar fasta på det unika kärleksband som alltid kommer att finnas mellan syskon.


Syskonkärlek - även om man retar sin syster till döds ibland, finns det ändå ett speciellt band. Att ha en storasyster som kan läsa saga när inte mamma eller pappa har tid är underbart. Och att ha en lillasyster som beundrar en till horisonten och tillbaka att läsa sagor för är härligt.

Kärlek är - en sagostund med syrran.

Layout av Malwa

Kärleken frodas i detta inlägg och Jajisses bidrar med ett romantiskt kort som inte kommer att lämna någon oberörd. Formen, detaljerna och ja... "gotta love it". :)


Jag ville göra ett romantiskt kort som ramade in ordet LOVE, och använde mig av Spellbinders label one. Jag älskar formen på den stansen. Den passar till mycket.

Material: Papper TPC studios/Ancestral bird brocade, Band från chatterbox, Bokstäver, Basic grey white chocolate chip/Delilah, Glitterlim/Crystal Stickles

Kort av Jajisses

Vad vore ett kärleksfullt inlägg utan en riktigt söt avslutning? Skberg74s godispåse är en riktig kärleksgåva.


Här har jag gjort en liten godispåse att ge till någon speciell på alla hjärtansdag.
Godispåse av Skberg74

Glöm nu inte bort att sprida din kärlek. Kanske lite extra på söndag även om varje dag ger tillfällen för att uttrycka sin kärlek. Börja idag och gör något kärleksfullt för någon känd eller okänd person i din omgivning.

Skrotbokens länkar
- Kärleken är röd? av Alien Bling- Innehåller kärleksalster i alternativa kärleksfärger
- Älskar - älskar inte av Alien Bling - Innehåller rosa och röda kärleksalster
- Ge med hjärtat av maxell - Hjärttema

1 kommentarer:

Arvet sa...

Love is in the air!

Vilken mängd kärleksfulla alster, ljuvligt!