Alla Hjärtans dag!

on 14 februari 2010

av Birgitta/Bi

Idag firar vi Alla hjärtans Dag!

I måndags kunde du få läsa lite mer om den Valentin vi firar idag och dessutom fick du chansen att inspireras av kärleksfulla alster som innehöll ordet kärlek eller Love. I dag ska vi ägna oss åt hjärtan som dekoration och/eller som form men däremot skapar vi inte i de traditionella färgerna rött och rosa utan satsar idag på alternativa kärleksfärger.

Idag låter vi Carola inleda.


Jag är då rakt ingen kortmakare så det fick bli ett enkelt kort. Grått hjärta kanske inte ses så kärleksfullt men jag tycker det är läckert och passar bra till en kille. Överhuvudtaget ville jag ge kortet en rockig känsla. Klippte ut 2 ekollon (nuts) från ett papper och la på lite glossy accents. Sen kom jag på att jag skulle målat över det rosa med ljusbrunt för att det skulle passa bättre. Men ibland är händerna snabbare än hjärnan. =)
Kort av Carola

Carola tog fasta på hjärtformen och klippte ut ett hjärta ur mönsterpapper. Vi fortsätter "hålla formen" men nu är det knappar som får visa vägen.


Här har jag använt mig av lila knappar och format ett hjärta, använde ett Love You Kaiser rubon och en svart penna att rita runt. Väldigt enkelt men rätt så effektfullt.
Kort av Martina

Eva har använt hjärtformen för att bygga vidare på kontrasterna i sitt kort.


Detta kortet kallas för "Hidden message card". När man ser kortet framifrån ser det ut som ett vanligt kort, men drar man i bandet som sitter högst upp så kommer det fram 2 meddelanden, ett där uppe och ett där nere under fliken. Ett ganska kul kort och i färger som jag bara tycker e så underbara.
Kort av Eva

Själv har jag också klippt ut hjärtan ur diverse papper.


Det enkla kan ofta vara nog så effektfullt. Kortbasen är gjord av en pappskiva som satt på förpackningen till de hörlurar Sam gav sin pappa i julklapp förra året. Det rutiga pappret är resultatet av "lek" med distress ink.
Kort av Bi

Ännu ett kort med kraftiga och kontrasterande färger. Här har hjärtformen fått prägla hela kortet.


Jag ville göra ett kort som skulle kunna ges till en kille i tonåren men det blev ett kort som jag tror skulle passa både en kille och en tjej. Såg att färgåtergivningen inte blev den bästa på den här kortet men det rutiga mönstret är mörk- och ljuslila.

Kort av Hellen



Öppet kort
Kort av Hellen

Ett kort värdigt en isprinsessa kommer från Skberg74.


När jag skulle göra ett Alla hjärtans kort till dottern så ville jag ha med hennes senaste passion på kortet skridskor, hittade denna digi-stämpeln och började färglägga i lila då föll det sig naturligt att använda lila även i resten av kortet.
Kort av Skberg74

Nu lämnar vi de kraftigare färgerna och går över till en murrigare brun färgskala.


Ett hjärtligt kort till en Rockstar!
Kort av Bi

Från det brunmurriga över till härliga ljusa färger och mönster i mångfald.


Albumet är tänkt till min gubbe på Alla hjärtans dag, fyllt med små kärleksmeddelanden. Jag har jobbat med kraft papper, Distress Ink för att få albumet att se slitet och gammal ut.
Materiallista:
Papper TPC studio/ Ancestral Teal Brocade
Prima blommor
Stämplar från Prima Och Inkadinkado
Rub-ons från Bliss Designs Marah Johnsson "Love"

Minialbum av Pernilla



Kärleksfulla närbilder



Kärleksfulla närbilder

Det var det sista av våra Alla hjärtansdags alster för i år. Vi har använt oss av både starka och kraftfulla färger så väl som lite murrigare bruna toner. Som synes måste man inte tvunget hålla sig till de traditionellt rosa-röda färgerna när man skapar till och om kärleken.

För mer inspiration om kärlek och hjärtan går det bra att följa detta axplock av tidigare publicerade inlägg.

Skrotbokens länkar
En dag för kärleken av maxell
Låt hjärtat va med av Sam
2009 Älskar - älskar inte av maxell
2009 Kärleken är röd av Evelina/Alien Bling

1 kommentarer:

maxell sa...

Så kärleksfullt varierat å bara härligt underbart. *gillar*

Lite extra mycket gillar jag det också efter dagens vansinnesstrapatser....