ATC-kort med tema

on 15 december 2009

av Birgitta/Bi

Jag tror det är få saker som är så vanebildande som att göra Artist Trading Card (ATC). Har du väl gjort ett blir det gärna fler. Det tar vi fasta på idag och skapar en serie kort utifrån ett givet tema.

Det stod var och en fritt att skapa utifrån vilket tema som helst men det skulle vara en hel serie av kort. Konstigt nog (!?) har vi nästan uteslutande skapat på tema jul och vinter eller så har vi använt färger som passar bra för säsongen. =)

Den inledande serien kommer från en av sommarens vinnare - Bollebygdsbo. Hon har färg och dekoration som tema.


Turkos papper som var med min vinst.
Gröna Punchinellan fanns också med i min vinst.
Speglarna kommer från CreativeCompani.
Frimärkena fanns på ett brev från stämpelboden.

ATC-kort av Bollebygdsbo

Visst kan man väl associera vinter till den turkosa färgen och de "isiga" speglarna. Är det inte en snöboll som rullas också?

Jag (Bi) har i min serie tagit fasta på vinterfärger som blått och vitt med kontrasterande juligt rött som komplement.


Förutom färgerna blått, vitt och rött har jag använt mig av en del vintriga/juliga dekorationer för att förstärka intrycket.
ATC-kort av Bi

Fortsättningen på min serie med vintertema lämnar en del av det blåa och de röda accenterna för att gå över mer i grått, vitt och brunt.


Fortsättning av vinterserien
ATC-kort av Bi

Nu vänder vi åter blicken mot Bollebygden där vi får ytterligare en serie med färg och dekorationstema från Bollebygdsbo. Här kan jag riktigt känna pepparkaksdoften eller myset framför en brasa i kvällningen.


Brun cardstock.
Mönstrat, dubbelsidigt, papper som var med vinsten.
Även knapparna kom från Skrotboken.
Stämpeln komer från Stämpelboden.
Sytråden hade jag här hemma.

ATC-kort från Bollebygdsbo

Som avslutning bjuder Carola på en serie kort som är ljuvligt juliga!


Nu är det jul igen ...! Jag har använt mig av servettmotiv till några av korten.
ATC-kort av Carola

Visst blev det en läcker avslutning?
Vill du se mer av de ATC-kort som passerat revy under året så är det bara att följa länkarna nedan, jag tror jag fått med de flesta i alla fall.

Har du inte provat att göra ATC-kort innan är det hög tid nu! Förutom att det är kul så finns det inget bättre sätt att få användning av smått papperspill. Meningen med ATC är dessutom som namnet säger att korten skall bytas eller skänkas bort och som man säger delad glädje är dubbel glädje.
Vill du dela med dig av dina ATC-kort via foto så är detta rätt forum. Skicka in dina alster via e-post till skrotboken(@)gmail.com Bilden bör vara max 700 pixlar på höjd eller bredd.

Vi kommer att få anledning att återkomma till ATC-temat för jag vet att fler bilder är på ingång - se till att dina bilder kommer med samtidigt. =)

Skrotbokens länkar
Costume à la Nation av maxell
Россия - Russija av Samara
Mustachkampen av Samara
Linnea och Linné av Sam
Artist trading card med waterfall av Alien Bling
Astrid Lindgren i våra hjärtan av maxell

0 kommentarer: