av Neliva

Dagen började med att man slog upp de ljusblå när klockan ringde 06:30..och då var man INTE så pigg... (hade varit uppe å packat till 03:00). Vi lämnade Halmstad klockan 07:00 med en bil som var fullpackad. När uret slog 09:00 så anlände vi till Hulebäcksgymnasium i Mölnlycke och hamnade först i kön. Men vi visste att vi skulle få vänta en stund, 30min. Så det fanns ju tid att röka.

Snabbt växte kön sig ganska så lång. Alla var glada å spända och hade massor med packning. Man såg folk komma bärande på stora plastbackar till höger och vänster.

Och äntligen så var timmen slagen och vi blev insläppta. Visserligen var solen framme och det var underbart väder..men alla ville ju komma in och köra igång.

Väl inne rusade alla rakt fram till incheckningen. Där man fick uppge sitt namn och fick en stämpel på handen i form av en fjäril.


Incheckning pågår

Sen var det dax att leta reda på ett lämplig bord att sitta vid... och eftersom vi var först i kön så var det ju mycket att välja på.

Vi var ett gäng på 5 personer som slog oss ner vid första raden av bord... och lilla jag trodde att jag var så smart som tog ett fönsterbord. Åhhh vad mycket ljus jag skulle få tänkte jag. Jo, det fick jag, men det blev väldigt väldigt varmt där när solen stekte.

Efter en kort presentation av dagen av Tarja på Arkivet så var det äntligen dax att starta. Yippieee!

Först ut var en skisstävling för lo/kort... den skulle vara klar klockan 14:00. Och därefter gick det i rasande fart... 15:00 , 16:00 , 17:00 , 18:00 och 19:00 skulle man lämna in en Lo eller ett kort eller båda. Hmmm kan ju säga att jag dagen till ära just upptäckte att jag nog tillhör kategorin "långsamma scrappare". För fort gick det då rakt inte. Mitt i allt detta förvirrande tidskaos för mig skulle jag handla i det tre butikerna som var på plats och springa på kurs hos Inkido.

Kursen tog 30 min och man skulle vika en ask. Det var superkul. Och handla?? Jo, det gjorde man ju - en del. Jag tror nog att Tarja på Arkivet blev lite trött på mitt springande fram och tillbaka mellan min scrapvrå och hennes butik. Det blev massa pearlmaker som jag bara älskar att jobba med, en hel del nya papper, lite stämplar och en del annat.

Det var kul att träffa Misan och Lotta på Scrapperiet igen. Har ju inte sett dom sen jag flyttade till Holland.

Klockan 18:00 såg jag sanningen i vitögat. Jag har blivit glömsk!!! Hade glömt att ÄTA!!!

Visst, vi fick frallor när vi kom så där åt jag en fralla, men det var nu många timmar sen och stackars lilla magen kurrade febrilt. Så det blev till att ge sig iväg till närmsta korvmoj, vilket tog tre minuter att gå dit.

Snabb som en oljad blixt slängde vi i oss lite mos och korv för att sen gå tillbaka och handla i shopparna en sista gång innan dom skulle stänga klockan 20:00.

När vi kom tillbaka till skolan så kom jag på att jag inte hade sett Yoli på hela dagen. Jag visste ju att hon skulle vara där och jag så en del annat folk hon kände, men ingen Yoli. Jag började gå runt i lokalen på jakt efter henne, men utan resultat. Så jag vet faktiskt inte om hon var där eller ej.

Klockan 20:30 började vi packa ihop och jösses vad jag hade skräpat ner. Blev en snabbstädning. Sedan tackade vi för oss och började färden hemåt.

Nu sitter man här med värkande fötter och skallen full av nya idéer och tekniker... så inte blir det mycket sovande inatt heller gissar jag.

Det var en lyckad och rolig träff. Vi vet dock inte om vi slog några rekord än men jag gissar på att det lär vi nog kunna läsa på Arkivets blogg eller på Scrapperiets blogg.

Det var mycket folk fast det märktes inte. Ingen hög ljudvolym och inte särskilt trångt heller.

Det var en lyckad träff och ja jag skulle gärna göra det igen.

Mitt nästa projekt blir att besöka scrapevenet i april i Helsingborg.

Må väl
Neliva (i den lila jackan)

0 kommentarer: