Du och jag - för alltid ...

on 9 september 2009

av Birgitta/Bi

Idag 090909 avges en osedvanligt stor mängd löften - en stor del av dem handlar om kärlek.

Precis som under tidigare år; sedan 010101, tar många par världen över fasta på talmystiken och väljer dagen med samma siffra i både år, månad och dag till att bli den dag då man ingår äktenskap eller förlovar sig. Om det sedan beror på någon speciell talmystik eller helt enkelt därför att det är lätt att komma ihåg datumet vill jag låta vara osagt. Huvudsaken är att det fungerar. =D
Dagen till ära presenterar vi på Skrotboken några bröllopsalster som dessutom gärna får innehålla något med guld, spets eller tyll.
Vi börjar med en promenad "down memory lane" tillsammans med Samara.


Det är är en av de första lyouter jag skapade när jag nyss hade börjat scrappa för 5 år sen.
Jag använde glitterlim för att skriva rubriken, och i en zippåse sparade jag 3 riskorn som hade kastats på oss.

Layout av Samara



Vi fick skjuts av en bekant med en fin bil, jag har alltid älskat Mercedes, men aldrig haft råd att köpa en,så det var lite lyxigt att få åka i en riktigt läcker bil på den stora dagen.
Som många andra brudpar så har vi en hel uppsättning av föräldrar, 8 stycken , och eftersom det regnade så fick vi ta gruppbilden under garagetaket.

Jag har använt stickers, en qk tag och en liten halvpärla på min LO.
Rubriken är bokstäver klippta ur ett pappersark, minns inte tillverkaren på dem.

Layout av Samara



Vårt bröllop var riktigt budget-planerat, vi köpte marsipanrosor, blad och kungakronor,sen gjorde min mamma resten av tårtan, + maten.
Anledningen till kronorna på tårtan är min mans alias på Tradera, Juvelkungen, så jag blev drottning när vi gifte oss, hihi.

Här har jag använt qk alfabet Eliza mini, och några blommor.
Stickers är en annan favorit jag ofta använder, bland annat för att det gårt fort,och jag inte tålmodig.

Layout av Samara



Jag har bara ett fåtal foton från mitt eget bröllop eftersom fotografen råkade förlora negativen. Kvar har jag några provbilder som inte är färdigbehandlade och som därför redan har börjat åldras.
Nu bestämde jag mig för att scrappa dem ändå. Vem vet endera dagen kanske negativen dyker upp och jag kan ersätta med bilder av bättre kvalitet men annars berättar dessa bilder bara ytterligare en del av vår historia.
På tal om datum som kan underlätta själva hågkomsten av bröllopsdagen ... vi valde ett datum som skulle vara lätt för maken att minnas genom att helt enkelt använda oss av min födelsedag 6/2 lägga på 6 månader dvs. vigsel den 6/8. Hans mamma är född 6/6 och han själv är också född i juni vilket ger ytterligare en 6:a som är lätt att minnas.
Att sedan hans minnesregel är att vi gifte oss på 50-årsdagen av bomben över Hiroshima är en annan sak. Numer kommer han i alla fall ihåg min födelsedag också =D. Så kan det gå.

Layout av Bi



Delar av layouten har fått lite extra glitter av bladguld.
Förgyllda närbilder

Därmed önskar vi alla dagens nyförlovade och nygifta par ett riktigt stort lycka till.

0 kommentarer: