av Metal_Minish

Michael Jackson, den största säljande soloartisten genom tiderna, med försäljningssiffror på över 750,000,000. Han skulle farit ut på turné i juli, "This is it", hans första riktiga turné sedan "HIStory World Tour" 1997. Men så blev inte fallet...

Kungen av Pop avled för precis två månader sedan, den 25 juni 2009.

Här är Skrotbokens hyllningar till honom, inspirerade av låten "Black or White", som räknas som den mest sålda rocklåten under 1990-talet.


Michael Jackson är min favoritartist, så jag blev riktigt ledsen när jag fick reda på hans död.
På Värnhemstorget i Malmö låg ett par blommor, ljus och en tavla med texten "King of Pop - Michael Jackson. We want you back". Även jag la givetvis en blomma där.

I layouten använde jag mig av crackle paint för att skriva titeln, och för att "smutsa ner". Fotot på MJ är inscannat från CD'n "Number Ones", och utskrivet på tjockare papper och klippt ut, därefter klistrade jag på små vingar på baksidan

Layout av Metal_Minish



Micheal Jackson är en person som jag har lite blandade känslor inför och konstigt nog så blev det alster som jag skapade till temat också fyllt av blandade känslor. En del av mig gillar det en annan del inte. Men samtidigt tyckte jag att det är värt att visa upp alster som man inte tycker är helt okej med.
Kort av |Linda|



Kort av |Linda|



Min rubrik är en ordlek, dels med hans låt Black or white, dels för att papperna har den färgen, och dels för att när vi var på minnesstunden för honom på Trafalgar Square så var folk indelade i 2 grupper. De som såg saken ljust och hyllade honom som artist, och de som såg saken svart och la ner blommor framför porträtt av honom, tände ljus och grät.

Jag har använt bazzill för ovanlighetens skull istället för mönstrade papper.
Rubriken har jag klippt ut ur en förpackning micromat (Findus), de utstansade hattarna är qk paperdoll set.

Dubbellayout av Samara



Dubbellayout av Samara

0 kommentarer: