Vi skapar om och till Barbie

on 16 april 2009

av Sofia/skberg74

Barbie har för mig och många andra alltid förknippats med färgen rosa, nu skapar vi kring Barbie med färgen rosa som huvudfärg.

Att Barbie fyller 50 år i år är ingen hemlighet. Nu vill vi komplettera den berättande delen; se länk nedan, med lite alster. Först ut en digital layout.


Dottern leker just nu dagligen med sina barbiedockor och jag letar på tradera efter begagnade möbler och tillbehör, tror vi har lika roligt båda två.
Digital-LO av Sofia
Credits to Snowmoon´s design for the kit Spring Breeze

Birgitta har valt att låta Barbie ta itu med "efterarbetet" i form av tackkort men först måste Barbie få visa upp sin vårkollektion.


Min första Barbiedocka har fått komma fram ur gömmorna igen. Just denna har inte hunnit fylla 50 än men hennes ägarinna gjorde det för någon månad sedan. Här är hon iklädd en hemmagjord ensamble med rosa; naturligtvis, ryschblus och tweedkjol, redo för lite pyssel.
Barbiekläder
Foto av Bi



Efter att ha blivit gratulerad och firad så finns ändå en del av det roliga kvar. Nu är det tid att skapa tackkort.
Eftersom Barbie är en kvinna i tiden så har hon naturligtvis sin egen scraphörna där hon sjunker ner i sin skinnstol och arbetar med kortframställningen. Observera den lilla saxen som är helt fungerande miniatyrsax.
Själv är jag inte riktigt färdig med alla mina tackkort än men de är på gång. =0)

Altrad scraphörna till Barbie av Bi


Skrotbokens länkar
50 år som leksak och stilikon av skberg74

0 kommentarer: