av Sofia/skberg74

Idag och några dagar framöver fortsätter vi med påsktemat. De flesta ger väl påskägg till barnen på påsken?

De vanliga påskäggen du köper känns kanske inte alltid lika roliga att ge bort och helst inte till vuxna vänner. Vi kan istället välja flera olika varianter genom att altra ett köpeägg så att det blir mer personligt eller göra askar, burkar eller påsar. Bara fantasin sätter gränsen. Här visar vi några idéer.


Varje år sparar vi alla påskägg som inte ska återlämnas till givaren. Det blir några stycken. Jag tog helt enkelt ett av de äggen och målade det lite slitet "smutsvitt", satte garn runt, dekorerade med lite blommor och en etikett. Nu har jag ett påskägg som passar perfekt att ge bort som väninnepresent om du är bortbjuden i påsk.
Altrat påskägg av Sofia



En annan variant på gå bort gåva i påsktider, den kan fyllas med något litet till värdinnan/värden.
Påskkorg av Sofia



Jag valde att slutföra ett projekt som pågått alldeles för länge. Det har gått två år sedan jag påbörjade dessa godiskorgar... Nu är i alla fall två av dem färdiga att ges bort. ;)

Jag valde att sätta ihop två papper för att få en stabil bas. Alla dekorationerna är ritade och färglagda av mig. Självklart ska det vara påskliljor, matrjosjkor, lite gräs, fjäderfän, fjärdar och godis i påsk. ;)

Påskkorgar av maxell



Frestande närbilder ;)
Påskkorgar av maxell



Ett godiskort hinner man göra även om man är ute i sista minuten. Beskrivning på liknande present- eller godiskort finns i länk nedan.
Godiskort av Bi



Jag har valt att använda mitt ägg till dekoration. Vi hade kvar ett gammalt genomskinligt godisägg som nu har blivit dekorerat med en äggkrans (ljusmanchett) ett par kycklingar och vårens första tussilagos. Ägget har klätts utvändigt med plastat "kycklingnät". Visar det dels som väggdekoration och i kruka.
Påskägg av Bi


Skrotbokens länkar
Vi påskpysslar med barnen av skberg74
Julkappsstuga - Presentkort av Bi

1 kommentarer:

Alien Bling sa...

My gosh vad många tjusiga godisaskar som fanns här! :D