Det sprakar om påsken

on 11 april 2009

av maxell

Påsken kan vara mycket färgstark. I det här inlägget riktigt sprakar det om påsken.

Påsken och även våren är en tid då vi låter färgerna ta plats. Det handlar om att vi tar in knalliga tyger för att förnya hemmet. Det handlar om äggen som vi målar till påsken. Det handlar om alla ljusa och färgglada kläder som återigen blir modernt eller som vi letar fram ur garderoben. Vi hälsar helt enkelt våren välkommen genom att ta ut svängarna i form av färg.


Jag älskar starka färger så påsken är en roligt högtid att göra kort till.
Kort av Henrietta



Jag har gjort ett till färgstark påskkort.
Kort av Henrietta



En modern variant av påskkärring, dottern leker påskkärring påsken 2008.
Digital layout av Sofia
Credits to Sarahh for the digital-kit Happy easter eastermania



Flisa som denna fuldocka heter är sydd för hand av en fleecefilt och dekorerad med filt i två färger och knappar. Filten är bara att klippa och sy fast!

Jag är inte duktig med nål och tråd, men lyckades få till detta helt ok ändå. Hon är dessutom en populär kattleksak. ;)

Fuldocka av Alien Bling



Jag har valt att göra två i princip likadana layouter med min skånska "Lisskulla" på. Här presenterar jag en färgstark variant med egentillverkade mönsterpapper (ej ram runt fotot och bokstäver) och dekorationer
Layout av Bi



Är det inte lite 80-talsvarning för det här kortet så säg? Själv minns jag alla dessa lysande kläder och accessoarer som vi iklädde oss när vi gick på galej, konsert eller till vardags... ;) Jag ville helt enkelt slå på stort och valde neon för mitt kort.
Kort av maxell


Skrotbokens länkar
Barnen pysslar med händer och fötter av skberg74
Barnens påskpyssel av skberg74
Godis i påsk? av skberg74 - Altrade påskägg och andra godisgömmor
Påsken går i pastell av maxell
50 år som leksak och stilikon - Vi berättar om Barbie av skberg74 - En rosa hyllning och utmaning med anledning av skärtorsdag
Earth hour - Vi skapar i mörker av Bi - Vi hyllar långfredagen

0 kommentarer: