av Anna/Samara

Om Jurij Gagarin; första mannen i rymden, hade levt skulle han idag 9 mars ha fyllt 75 år. Nu blev det inte så, han dog istället ung, bara 34 år gammal i samband med ett flyghaveri.

För att hedra honom associerar vi bland annat till rymdraket, flygplan och de mynt som fick bära hans bild och skapar med metall på våra layouter.

Först en sida av Metal_Minish som har gjort en häftig sida med 3D effekt.


Samus, hjältinnan från spelserien Metroid, är en av mina samlarfigurer i vitrinskåpet.
Hon är dessutom den största, på nästan 30cm längsmed basen.
Jag har använt stor bubbelplast med silverfärg på grundpappret, och chalkat med svart och brunt för att få det att se lite rostigt ut.
Skruv-bradsen från YouDo hörde verkligen hemma på denna metall-layout.

Layout av Metal_Minish

Jag (Samara) passade på att inviga mina nya stämplar från Karlssons stämplar.


Jag har alltid beundrat Gagarin, han var verkligen modig som vågade göra det ingen annan människa hade gjort före honom.
På min layout har jag använt sovjetiska frimärken som jag ändå hade dubletter av och så stansade jag ut en medalj ur qk militär-set.
Det är guldfärg på medaljen, konstigt nog reflekteras många färger där istället.

Layout av Samara

0 kommentarer: