Semlor

on 18 februari 2009

av Sofia

Om några dagar är det fettisdagen och att äta en semla tillhör de flestas tradition. Här har vi skapat om och med semlor.


Bjud in vännerna på en fika med semlor på bullfaten.
Kort av Skberg74



Åh semlor kan jag aldrig tröttna på så nu när de kommer i alla möjliga och omöjliga modeller lever hälsofreaket i mig farligt, skulle kunna äta en varje dag men jag får göra en överenskommelse med mig själv att bara äta en i veckan...
Layout av LenaS



Jag gillar semlor, men det är långtifrån alla i min omgivning som gör det. ;) Ändå tänkte jag att vi ska ha fika med semla utöver att det kanske slinker ner någon hetvägg.

Semlorna har jag ritat själv och visst har de vissa likheter med hamburgare... Tepåsen innehåller såklart en tepåse i form av en tag där tid och plats står.

Kort av maxell

Skrotbokens länkar
Recept på semlor av Bi

1 kommentarer:

paula sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.