Älskar - älskar inte

on 12 februari 2009

av Evelina/Alien Bling

Alla hjärtans dag är för många mest förknippade med kommersialism och pengar, en dag skapad av företag för att få oss att köpa saker.

Även om vi ska älska och visa omtanke alla dagar om året så kan den 14 februari vara en påminnelse att faktiskt tänka på alla de som vi älskar (och inte bara våra respektive) och att vi borde säga det oftare eller visa det lite mer. Vi kanske kan se alla hjärtans dag, inte som ett sätt för företag att tjäna pengar, utan som en påminnelse.

Glöm inte bort att älska och glöm inte bort att visa din kärlek.


Vi vill här visa några alster gjorda med och om kärlek! Det genomgående temat är att alla använt en särskild dekoration - knappen.


Bakgrunden till det här kortet gjorde jag efter att ha inspirerats av maxell! Hon har använt magic mesh för att skapa spännande bakgrunden och jag härmades! ;)

Det stora U:et embossade jag vitt så det matchar mitt rosa, röda och vita tema (ja jag vet att fjärilen är grön.)

Kort av Alien Bling



Ett kort med mycket rött och rosa. Precis som kärleken. Jag ritade ett hjärta på frihand på vanlig röd cardstock och dekorerade den längs kanten med sammetsglitter. Kortstommen är ett tjockt mönstrat papper. Banden längs kanterna är också sammet. De fula skarvarna i hörnen gömde jag med knappar.
Kort av Carola



Ett relativt utmanande kort som går i tema kärlek i kärlekens färger. ;)
Kort av maxell



Tyckte denna stämpeln funkade bra till ett alla hjärtansdag kort! För att förstärka känslan använde jag ett band med hjärtan på.
Kort av Henrietta



Moa har en kärlek till våra marsvin. Hon månar alltid om dem och så fort hon sitter i soffan och tittar på TV eller bara är finns ett marsvin runt om henne. Ville hålla layouten ganska enkel för att få fokus på fotona.
Layout av LenaS



Jag är, som kanske ni redan har förstått, en tonåring med mycket intresse för fotograi - inte minst när det kommer till att fota sig själv (vilket jag allt för ofta gör). Detta leder till att ingen annan får ta kort på mig eftersom jag vill och kan själv! Vill någon ha bilder på mig får dem helt enkelt få dem via e-post eller liknade...

Okej, alla hjärtans dag är en så mysig dag. Alla på skolan kommer att gå runt och många rosor kommer att delas ut. Man kan nämligen lägga ett meddelande och 10 kronor i en låda vid entrén på skolan. Sedan, på alla hjärtans dag, kommer några personer att springa runt och dela ut meddelandena tillsammans med en ros! Mycket romantiskt. Men, det är ju hur kul som helst att skicka alla-hjärtans-dags-kort också till alla man tycker om!

*gör en lika dan pose som på bilden* Puss på er allihopa! <3

Layout av RonjaS



En liten hjärteask att gömma en hjärtlig gåva i vare sig den går att äta eller är till lyst och fägnad. En biljett till favoritkonserten eller matchen kan också gömmas här i.

Jag har klätt en spånask (panduro) med mönsterpapper och pysseltyg/papper. Dekoration är finmaskigt vitlöksnät och en blomma med knappmosaik gjord enligt beskrivning här för någon dag sedan, se länk nedan.

Hjärterum ask av Bi



"Sweets for my sweet" är ett bekant uttryck. På alla hjärtans dag kan vi ge bort sötsaker till någon vi tycker om. Vi kan förpacka det i en rosa burk för kärlekspastiller.

Självklart ingår gosenallen. ;)

Burk för kärlekspastiller av maxell


Skrotbokens länkar
Älskar - älskar inte av Alien Bling innehåller kärleksalster i traditionella kärleksfärger
Ge med hjärtat av maxell innehåller röda hjärtealster
Kärleken är röd? av Alien Bling innehåller kärleksalster i alternativa färger
Knappmosaik av Bi innehåller en vägledning
Skrotboken presenterar Julklappsstugan av Alien Bling innehåller tips på presenter och inslagningar

0 kommentarer: