Häxor och katter

on 25 oktober 2008

av Evelina/Alien Bling

Med häxan följer ofta katten, vanligtvis en svart katt med gula glimmande ögon. Det finns mängder av häxvarianter, det finns fula, vackra och söta häxor... Här visar vi att det finns häxor i kattform också.


"Här använde jag min suddstämpel och cirkelstämpel för att göra ett eget mönster på orange papper.
Häxan och hennes katt är egen design som är färglagt med promarkers och sen utklippt.
Ovalen med scalloped kant är klippt på fri hand för att få ett ojämnt utseende. Jag använde svarta blommor och som mitt tog jag "googly eyes" - passande för halloween!"

- Evelina


"Till det här häxiga kortet har jag använt lila baspapper. Alla motiv är stämplade, utklippta och målade med distresser. Jag har haft glaze på häxans hjärta för lite effekt och stickles i hattens band."
Skapat av Milo


"Jag har använt svart baspapper och ett orange papper över med trädmönster. Dessa häxor var så söta, så det fick bli ett kort med fokus på dem. Motiven är stämplade, utklippta och målade med distresser. Jag har stansat ut spindeln, fladdermusen och grodan som är detaljer på häxornas kläder. Jag har använt stickles för lite glittriga detaljer. Texten är dymoband."
Skapat av Milo


"Jag har använt fyra mönstrade papper till den layouten och tänkte väldigt mycket lager på lager när jag skapade. Jag lade till, tog bort. Testade olika sätt att lägga mina papper och började till och med med vit cardstock som bas men beslutade mig för att svart blev mycket bättre!
Den stora rubriken "Hexe" är klippt på frihand i orange cardstock och ritade längs kanten med svart promarker. De små bokstäverna ritade jag på vit cardstock och klippte ut i egna block, chalkade och limmade fast. Jag älskar effekten av att låta rubriken ligga över fotot litegrann, det ramar in fotot på ett fint sätt och jag ville sätta extra fokus på fotona genom att rama in med blommor och använda orange fotomatta (som är vit cardstock, färglagd med orange promarker.) För att göra layouyen lekfull så tog jag bollfrans och doodlade den kantiga ramen med vit penna."

- Evelina

Skrotbokens länkar
Vi firar Halloween av Alien Bling

0 kommentarer: