av Christina/Chruss

Du behöver:
Glossypapper (ej fotopapper) - glossy finns att köpa dels som specialpapper hos webbutiker och dels ett slags inbindningspapper hos Claes Ohlsson.
Overheadpapper - jag har tagit en spillbit här hemma, det spelar ingen roll om det är för någon speciell skrivare.
Ink - jag har valt StazOn eftersom jag tycker den är bra till både glossy och speciellt till OH.
Alcoinks - färgerna butterscotch,red pepper och meadow använder jag här.
Blending solution och handtag med filtbit.
Ett skydd under det du ska alcoinka in, papper eller en bit teflonunderlägg. Ta handskar på dej om du inte vill ha färg på händerna - det går att ta bort med blending solution annars.

Nu börjar du att droppa den ljusaste färgen på filtbiten, sen några droppar rött och få droppar grönt. Ovanpå detta tar du blending solution.
Kom i håg - om du får det för ljust kan du alltid ta på mer färg, direkt eller senare. Det går alltid att ändra - blir det helt fel ändå, släng inte biten, den kan komma väl till pass i ett senare skede!
Nu trycker du lätt ner handtaget i jämna rörelser över hela papperet eller OH-biten. Håll på tills du är nöjd, vill du ha större ''fläckar'' - ta mer blending solution!
Till vänster ser ni oh-pappret och till höger glossypappret.
När du ska stämpla så har jag ett bra tips - försök hålla i papperet och speciellt OH eftersom det kan glida iväg. Håll i och lyft försiktigt.
Lägg gärna OH åt sidan ett tag så den torkar.

Overheadpappret monterade jag på en gulaktig bit cardstock och satt fast OH-pappret med fyra brads, inget annat. Jag monterade på svart cs och avslutade med att stämpla swirl med lite spindlar på i kanten.
Jag monterade glossypappret på svart kartong för att upp det svarta stämpeltrycket.
Rött som kortbas och grön bast.

Pumpan kommer från Angie-b och spindelswirlen från Inkadinkado.

0 kommentarer: